Exkluzivní dojmy ze Sims 3

29. července 2008 v 16:55 | Terka & Jana |  Informace
V první části dojmů jsme se věnovali obecným rysům, novým herním možnostem a nové koncepci sousedství. Nyní se zaměříme na editor tvorby simů a stavební mód. Právě tyto oblasti doznají v třetím díle celou řadu dílčích změn, některé z nich nám tvůrci předvedli v podrobných prezentacích.

Začněme editorem simíků. Ten, byť nám byl předváděn v provizorním uživatelském rozhraní (ostatně jako většina UI, kromě panelu v režimu hry), zaznamenal řadu drobných změn, které ocení zejména fanoušci série. Pominu-li fakt, že simíci nyní vypadají realističtěji (vyhlazenější rysy v obličeji a v neposlední řadě skutečnější oči), tak je zde k dispozici celá řada podrobnějších nastavení než kdy předtím. Pokud se rozhodnete nevyužít předpřipravených presetů se základními tvary, můžete si jednotlivé části vymodelovat nastavením všelijakých parametrů. Různá posouvátka a nastavovátka doplňuje vyvedená grafická ilustrace. Jde víceméně o vychytanější systém známý ze Sims 2. Naprostou novinkou jsou ale barevné palety, nebudete již omezováni na několik základních barev, k dispozici vám bude RGB a HSV paleta pro výběr libovolného odstínu.
To využijete zejména při nastavování barvy vlasů. A teď se podržte... nastavit budete moci nejen celkovou barvu, ale rovnou více barev jednotlivých vlasových textur. V praxi to vypadá tak, že nastavíte například červené vlasy s tmavším odstínem u konečků a se světlými podélnými pruhy. Také vám bude umožněno uložit si své oblíbené nastavení. Paletu barev využijete také při výběru odstínu barvy očí. Následně nám byla předvedena úprava těla. Jistě víte, že ve třetím díle se budou pohybovat simové různých tělesných proporcí... nastavení probíhá pomocí dvou posuvníků, z nichž jeden určuje tloušťku a druhý svalnatost. Se zvyšujícím se stářím počítejte také s přítomností vrásek.
Vedle klasických oblečků se můžete těšit na celou řadu různých doplňků. Šperky jako prstýnky, naušnice, náramky a nově i rukavice, které se hodí třeba ke společenskému obleku. Další novinkou, kterou jak nám producent Ben Bell prozradil si "vydupala" jeho snoubenka - jsou boty. Ne snad, že by předtím simové chodili bosí, ale teprve nyní dostanete šanci vyhrát si při jejich tvorbě i s tímto detailem. Mimochodem zahlédli jsme i ikonku ponožek, ale předvedeny nám byly pouze dlouhé punčochy.
Byť většina uživatelského rozhraní nebyla graficky vyladěná, tak hlavní ovládací panel působil finálním dojmem. Základní tvar a funkčnost je sice na první pohled stejná, ale změn je tu na druhý pohled více než tmavší modrý odstín. Některé funkce totiž byly vyčleněny a dostaly na obrazovce své vlastní místo. Třeba ovládání rychlosti hry najdete v levém horním rohu a přehledy zaměstnání, dovedností atd. mají svou pozici v protějším dolním rohu. Novinkou v této souvislosti je také možnost nastavovat délku některých činností přímo ve "frontě úkolů". Jednoduše chytnete za posuvník a zkrátíte délku spánku třeba na polovinu.
Záhadnou ikonkou, která se prolínala snad všemi částmi editoru byla ikonka malířské palety se štětcem. Dotazy směřující tímto směrem nám bohužel zůstaly nezodpovězeny, nicméně osobně bych si tipnul na nějakou novou featurku, která umožní snadné a rychlé úpravy textur přímo z editoru. No, nechme se překvapit co nám v budoucnu o této tajemné věci tvůrci prozradí.
Co se týká psychických osobnostních rysů každého sima, tak právě v této oblasti jsou změny oproti druhému dílu velmi radikální. Nenajdete tu žádné zvěrokruhy a aspiraci určující osobnost, ale zcela nový systém vlastností nazvaný "trails". Konkrétně jich nyní je okolo 75 a najdete tu takové přídomky pro vaši osobnost jako - dábel, génius, looser nebo třeba počítačový čaroděj. Výběr je široký a každá charakterová vlastnost má hned v editoru svou povedenou animaci. Některé možnosti se pochopitelně vylužují, příkladem budiž sim s lehkým spaním. Takový sim evidentně nemůže být zároveň spáčem. Každému dospělému jedinci zvolíte 5 těchto rysů, teenagerům 4 a batolatům/dětem 3.
Osobnost každého sima nakonec podtrhnete výběrem jeho oblíbené barvy a hudebního žánru. To se pak při hře projeví na jeho vkusu. Třešničkou na dortu potom bude výběr hlasu (tři alternativy) s možností nastavit jeho výšku (pitch). Takže toužili jste vždy po pištící excentrické postavičce? Nyní vám již nic nebude stát v cestě.
zdroj: thesims2.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

© Sims 3 team 2008 - 2010